Pagina 84 ~ Conferinţa de presă a Partidului Democrat Liberal Giurgiu

 Conferinţa de presă a Partidului Democrat Liberal Giurgiu
asdasdas
Conferinţa de presă a Partidului Democrat Liberal Giurgiu Conferinţa de presă a Partidului Democrat Liberal Giurgiu

  1. MAI MULTE ORGANIZAŢII LOCALE DIN FOSTUL P.L.D. RĂMÂN ÎN INTERIORUL P.D.L. GIURGIU.

Mai multe organizaţii locale ale fostului P.L.D. (Crevedia Mare, Joiţa, Găiseni, Bolintin Deal, Bolintin Vale, Mihăileşti, Găujani, Ghimpaţi, Floreşti Stoeneşti şi membri de partid din toate localităţile judeţului) contestă decizia şi afirmaţia deputatului Dragoş Ujeniuc de trecere a întregului P.L.D. la P.N.L.

Această decizie o consideră o decizie personală, subiectivă şi lipsită de temei care pune serios în discuţie ataşamentul său faţă de ideile promovate în ultimul an de liderii marcanţi ai P.L.D.: Theodor Stolojan, Gheorghe Flutur, Cristian Boureanu sau Raluca Turcan.

Având în vedere această situaţie, conducerea judeţeană a Partidului Democrat Liberal afirmă că doreşte să facă dovada bunei colaborări şi aprecieri a tuturor membrilor săi de partid, proveniţi din fostul P.l.D. care se vor bucura de cea mai înaltă apreciere şi consideraţie.

În zilele de 7 şi 9 februarie 2008, Partidul Democrat Liberal va desfăşura acţiuni de mare anvergură în judeţ, în prezenţa unor importanţi lideri ai partidului de la nivel naţional: secretarul general al partidului, domnul Vasile Blaga, vicepreşedintele Gabriel Sandu şi secretarul executiv Elena Udrea, acţiuni la care vor participa peste 1.000 de militanţi ai partidului, acest moment reprezentând debutul bătăliei Partidului democrat liberal pentru câştigarea alegerilor locale şi parlamentare din 2008.  

2.PARTIDUL DEMOCRAT LIBERAL GIURGIU VA DECLANŞA O AMPLĂ CAMPANIE DE STRÂNGERE DE SEMNĂTURI ÎN JUDEŢUL GIURGIU SUB EGIDA „TAXE PENTRU NOI, PRIVILEGII PENTRU EI. JOS GUVERNUL TĂRICEANU!”

Organizaţia Judeţeană Giurgiu a Partidului Democrat Liberal, alăturându-se demersului partidului de la nivel naţional – depunerea unei moţiuni simple privind eliminarea taxei de primă înmatriculare – şi blocarea Ordonanţei Guvernului Tăriceanu de majorare a salariilor demnitarilor în 2008 (miniştri, secretari de stat, parlamentari, prefecţi, preşedinţi de consilii judeţene, primari), ordonanţă trecută pe şest prin guvern, va începe să strângă din această săptămână semnături pe un document intitulat: „TAXE PENTRU NOI, PRIVILEGII PENTRU EI. JOS GUVERNUL TĂRICEANU !”.

Asemeni deputaţilor P.D.L. care au semnat moţiunea simplă pentru eliminarea taxei de primă înmatriculare şi noi vom solicita cetăţenilor săţşi pună semnătura pe documentul nostru, din aceleaşi motive:

1.Introducerea acestei taxe speciale contravine Tratatului Comunităţii Europene.

Comisia Europeană a avertizat România cu privire la taxa specială auto şi a declanşat procedura de infringement. Modul de aplicare a taxei de primă înmatriculare nu este motivat de considerente de mediu şi contravine art. 90 din Tratatul Comunităţii Europene, care vizează principiile privind taxarea. Nealinierea la normele europene va avea drept consecinţă citarea României în faţa Curţii Europene de Justiţie. În cazul altor state, soluţiile pronunţate de CEJ au obligat guvernele respective nu numai să renunţe la taxă, ci şi să returneze banii încasaţi de la proprii cetăţeni.

Estimăm că, în final, România va trebui să se alinieze la cerinţele europene, şi cu cât întârzie mai mult acest proces, cu atât se va agrava impactul pe care returnarea acestor sume îl va avea asupra bugetului de stat.

În noiembrie 2007, comisarul european Laszlo Kovacs afirma că, indiferent dacă Guvernul României îşi va modifica legislaţia privind taxa de primă înmatriculare, astfel încât să fie armonizată cu normele europene, banii încasaţi trebuie daţi înapoi. Proiectul de directivă iniţiat de Comisia Europeană încă din 2005 referitor la taxele auto stipulează clar: "Orice altă soluţie bazată pe reţinerea taxei de primă înmatriculare nu va putea rezolva problema principală, şi anume obstacolul pus de această taxă în calea liberei circulaţii a autovehiculelor pe piaţa comună europeană." 

Guvernul Tăriceanu II susţine deci o taxă contrară legislaţiei europene, iar încăpăţânarea sa va avea consecinţe serioase asupra bugetului României.

2.Nivelul taxei speciale este unul foarte ridicat, raportat la nivelul de trai din România.

Valoarea taxei se poate ridica la câteva mii de euro, devenind o povară fiscală exagerata, pe care cetăţenii trebuie să o suporte la achiziţionarea autoturismelor.

Ni s-a spus, de către acest Guvern, în încercarea eşuată de a justifica o asemenea masură abuzivă, că sunt şi alte ţări care practică sistemul taxei de primă înmatriculare.

Dar, în fiecare din aceste ţări, nivelul taxei este corelat cu nivelul de trai al populaţiei, după cum arată şi studiul Comisiei Europene - Măsuri fiscale pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon ale autovehiculelor.

Considerăm obligatoriu ca orice taxă, indiferent de natura ei, să aibă un cuantum care să ţină cont de faptul că România este pe penultimul loc la nivel de trai în Uniunea Europeană.

3. Taxa este discriminatorie şi introduce un tratament preferenţial

Introducerea acestei taxe speciale crează un tratament discriminatoriu între competitorii de pe piaţa auto românească. Aceasta este de natură să afecteze libera circulaţie a serviciilor şi bunurilor, precum şi libera competiţie pe piaţa auto românească.

Discriminarea este evidentă în cazul importului de autovehicule second-hand dintr-un stat membru al Uniunii Europene, în care există deja taxa pentru primă înmatriculare.

Ne aflăm în faţa unei tentative prost mascate de sprijinire a importatorilor de maşini noi pe parcursul anului 2007. În prezent, Uniunea Europeană impune să existe un sistem unitar aplicat, tocmai cu scopul de a elimina discriminările.

4. Taxa a fost deja invalidată de Justiţia română.

Un număr foarte mare de cetăţeni au contestat deja în instanţă introducerea acestei taxe,  iar procesele au fost deja câştigate pe fond de aceştia, în dauna statului. Astfel, în decembrie 2007, la Arad, s-a pronunţat primul verdict favorabil unui cetăţean plătitor ale acestei taxe.

Pentru un autoturism achiziţionat cu 9700 de euro, cetăţeanul în cauză fusese nevoit să mai achite, la intrarea în ţară, o taxă de înmatriculare de 6200 de lei, adică echivalentul a 2000 de euro la vremea respectivă. A plătit iniţial taxa ca să-şi poată înmatricula autoturismul şi apoi a contestat-o în justiţie. Instanţa a apreciat că articolele din Codul Fiscal, care introduc această măsură sunt contrare dreptului comunitar, or încă din 1963 şi 1964 legislaţia europeană prevalează asupra legislaţiei româneşti.

În ianuarie 2008, un alt verdict favorabil a fost dat la Botoşani. Este drept că soluţiile instanţelor nu sunt definitive, iar Guvernul le-a atacat sau le va ataca. Aceasta înseamnă însă chetuieli suplimentare de judecată, suportate tot de la bugetul de stat.

5.Taxa de primă înmatriculare în România nu este o taxă de mediu

Taxa rămâne o măsură fiscală, atât în forma sa actuală cât şi în proiectul de modificare conceput de Guvern, (deşi acesta din urmă invocă varii considerente ecologice).

a). Nici un leu din banii proveniţi din această taxă nu a ajuns la Fondul de Mediu în 2007. Mai mult, bugetul Ministerului Mediului a scăzut în mod constant pe parcursul rectificărilor bugetare de anul trecut. Nu i s-a dat ci i s-a luat, iar cifrele bugetare îl contrazic pe Ministrul Finanţelor, care dezinformează cu dezinvoltură în emisiuni televizate că Fondul de Mediu ar fi fost suplimentat în 2007, tocmai datorită acestei taxe de primă înmatriculare.

b). Însuşi Ministerul Finanţelor recunoaşte că măsura este una fiscală. Într-un document făcut public de un petiţionar, acest  minister precizează că "taxa a fost introdusă pentru menţinerea unei surse de venit la buget şi pentru o oarecare limitare a numărului de maşini vechi."  Acelaşi document stipulează că taxa înlocuieşte sistemul accizelor, ea având un caracter fiscal. De altfel, până şi vestita formulă de calcul a acestei taxe evidenţiază caracterul ei fiscal.

c). Pentru a fi o taxă de mediu sau o taxă pe poluare, formula de calcul trebuie să ţină cont de nivelul emisiilor de dioxid de carbon, raportat la ţinta propusă de Comisia Europeană şi acceptată de Parlamentul European. Mai ales că la nivelul Comisiei Europene se pregăteşte o directivă pentru fundamentarea nivelului  taxelor (de circulaţie anuală sau accize la carburaţi) pe criterii într-adevăr ecologice şi anume având ca bază emisiile de CO2.

Somăm Guvernul să facă publică baza de calcul pentru această taxă, studiile de fundamentare, care au susţinut o astfel de abordare şi de ce nu există o relaţie directă între reducerea nivelului emisiilor poluante şi nivelul taxei specifice.

d). Nu încurajează un comportament ecologic.Dacă taxa de primă înmatriculare se plăteşte integral, o singură dată, de primul proprietar, acesta nu va mai fi stimulat să-şi reînnoiască maşina cu una mai puţin poluantă, nouă, deoarece ar fi în situaţia de plăti într-un interval scurt o nouă taxa descurajator de mare. Eliminarea taxei de primă înmatriculare ar stimula cetăţenii să cumpere  maşini noi şi implicit mai puţin poluante. O astfel de măsură ar fi şi în concordanţă cu cele mai recente discuţii pe această temă de la nivelul Parlamentului European şi al Comisiei Europene.

PRIMVICEPREŞEDINTE,
Dan NIŢULESCU

PURTĂTOR DE CUVÂNT,
Gicu IORGA

   

 

Data introducerii: 08-02-2008

 

Comentarii vizitatori